40 років ATR 42
16 серпня виповнилося 40 років регіональному авіалайнеру ATR 42, який створила франко-італійська компанія Avions de transport régional. Того дня 1984 року в аеропорту Тулуза-Бланьяк, що на півдні Франції, здійнявся в небо його перший прототип.
Літак вийшов напрочуд вдалим, і його випробування проходили без суттєвих ускладнень. Вже у вересні 1985 року були завершені сертифікація та розгортання серійного виробництва, яке продовжується досі. Створені 8 основних варіантів машини, що вміщують від 40 до 50 пасажирів. Існують також вантажні та спеціальні версії. До найбільш сучасних належить пасажирський ATR 42-600, який оснащено двома турбогвинтовими двигунами Pratt & Whitney Canada PW127XT-M потужністю 2400 к.с. кожний. Літак має довжину 22,7 м, розмах крила – 24,6 м, максимальну злітну масу – 18600 кг, комерційне навантаження – до 5250 кг, розвиває максимальну швидкість 556 км/год, може подолати із 48 пасажирами 1345 км.
Побудували понад 500 екземплярів ATR 42. Першим замовником стала французька регіональна авіакомпанія Air Littoral, що базувалася в аеропорту Монпельє-Середземномор'є. Напередодні Різдва 1985 року вона виконала на новопридбаному лайнері перший рейс.
Доволі економічний, комфортабельний, здатний працювати в дуже різних кліматичних умовах, літак швидко завоював прихильність і експлуатантів, і пасажирів. Звісно, гарна репутація сприяла його просуванню у світі. Вже 1988-го року ATR 42 прорвався на примхливий ринок Північної Америки, причому авіакомпанія Texas Air Corporation із Х’юстона замовила одразу 50 машин.
Загалом лайнери цієї родини придбали понад сотня операторів, серед яких траплялися і силові структури. Географія експлуатантів представлена країнами майже всіх континентів. Серед них: Бразилія, Великобританія, Габон, Гватемала, Данія, Італія, Канада, Куба, Німеччина, Непал, Саудівська Аравія, Танзанія, Філіппіни, Японія.
На базі ATR 42 було створено збільшений ATR 72, який став ще успішнішим комерційним продуктом.