DC-2
11 травня виповнилося 90 років пасажирському та транспортному літаку DC-2, який створила американська компанія Douglas Aircraft.
В той день 1934 року в Санта-Моніці, штат Каліфорнія, здійнявся в повітря перший прототип літака. Він став розвитком дослідного DC-1, випробування якого почалися роком раніше. Головним замовником виступила одна з провідних американських авіакомпаній Trans World Airlines (TWA), яка могла обирати між пропозиціями від «Дуглас» та «Боїнг». Обидва виробника пропонували лайнери нового покоління, які стали помітно кращими за своїх попередників. Наприклад, мали напівмонококові фюзеляжі із гладкою обшивкою. Однак DC-2 вміщував 14 пасажирів, що на 40% перевершувало можливості конкурента Boeing 247. Керівництво TWA без довгих вагань обрало новий «Дуглас».
Серійний DC-2 було оснащено двома поршневими двигунами повітряного охолодження Wright GR-1820-F52 Cyclone потужністю 775 к.с. кожний. Літак мав довжину 18,9 м, розмах крила – 25,9 м, максимальну злітну масу – 8419 кг, максимальну швидкість – 340 км/год, дальність польоту – понад 1600 км.
Загалом побудували 192 екземпляри DC-2 – у понад 2,5 рази більше, ніж Boeing 247. Існувало щонайменше 14 варіантів DC-2, серед яких і військовий транспортник С-32. Декілька закордонних виробників зверталися до «Дугласа» за ліцензією на випуск DC-2, однак лише японська Nakajima Aircraft Company побудувала невелику серію із п’яти машин.
Крім TWA новий літак придбали ще 35 авіакомпаній, а також силові структури і звісно не лише американські. Загалом DC-2 експлуатували оператори понад 20 країн, серед яких: Австралія, Аргентина, Китай, Колумбія, Мексика, Нідерланди, Німеччина, Франція, Швейцарія, Японія. Не буде перебільшенням твердження, що саме DC-2 першим показав: пасажирські авіаперевезення можуть бути комфортними, безпечними та надійними. Треба також зазначити, що на базі цього літака компанія «Дуглас» створила свій шедевр DC-3, який став справжньою легендою світового літакобудування.