100 років першому «гелікоптерному» рекорду
18 квітня виповнилося 100 років першому «гелікоптерному» рекорду, який визнала Міжнародна авіаційна федерація (FAI).
У той день 1924 року на околиці Парижу винахідник Рауль Пескара на своєму вертольоті Pescara 2F подолав 736 м за 4 хв 11 с на висоті 1,8 м.
Маркіз Рауль Патерас Пескара де Кастеллуччіо (Raul Pateras Pescara de Castelluccio) належав до аристократичної родини з італійським та французьким корінням. Він народився в Буенос-Айресі 27 квітня 1890-го. У віці трьох років разом з бабусею переїхав із Аргентини до Франції. Після отримання середньої освіти Рауль навчався у технічних інститутах Ніцци та Венеції. Здобувши ступінь інженера, був найнятий технічним радником до Венеціанського арсеналу.
Після початку Першої світової війни італійська влада запідозрила молодого фахівця у шпигунстві та вислала до Франції. Саме тут Пескара отримав можливість проводити роботи в авіаційній галузі. Зокрема, у 1919 році він побудував кілька гелікоптерів із співвісними гвинтами, які могли ледь відірватися від землі.
Не пізніше 1922-го року Пескара створив свій черговий вертоліт, який спочатку називав просто «модель № 2». Апарат мав складну несучу систему з двох біпланних співвісних гвинтів. Нижні лопаті проходили у лічених сантиметрах над головою пілота, якого захищала лише металева дуга. Після кількох модернізацій гелікоптер став так-сяк літати, однак при цьому сильно розгойдувався. Пілотувати це диво техніки було ризиковано, однак відчайдушний маркіз продовжував дивувати публіку своєю відвагою. Щоправда, завжди тримався біля самої землі, тому якщо його норовливого «коня» починало хитати занадто сильно, то просто прибирав газ і одразу сідав.
16 січня 1924 року Пескара протримався в повітрі понад 8 хв, за які пролетів 1160 м. Однак це досягнення не було офіційно зареєстроване. 18 квітня політ відбувся за правилами FAI, але результат вийшов значно скромнішим.
Ще два роки Пескара витратив на доопрацювання свого гелікоптера. Однак врешті решт розчарувався не лише у гвинтокрилих апаратах, а в авіації взагалі. У 1926 році він переключився на інші сфери діяльності, зокрема, заснував в Іспанії автомобільний завод, а потім у Люксембурзі – підприємство з виробництва автомобільних компресорів. Тут справи маркіза йшли значно краще. Із дивакуватого винахідника він перетворився на шанованого підприємця і нажив чималих статків. Помер Рауль Патерас Пескара 7 травня 1966 року в Парижі.