Alouette III

28 лютого виповнилося 65 років багатоцільовому гелікоптеру Alouette III, який став етапним для європейського вертольотобудування.

У той день, у 1959 році в аеропорту Ле Бурже здійнявся в повітря перший прототип гелікоптера, який побудували на заводі компанії Aérospatiale, розташованому у паризькому передмісті Ла-Курнев.

Якщо попередні «Алуети» мали фермену конструкцію, то нова машина отримала напівмонококові фюзеляж та хвостову балку. Збільшена кабіна вміщувала одного пілота і шість пасажирів. Серійне виробництво «Алуета» III у Франції тривало до травня 1985 року, і загалом побудували 1453 екземпляри. Крім того, ще 590 гелікоптерів цього типу випустили за ліцензією у Швейцарії, Індії та Румунії. Існувало 10 базових варіантів вертольота та численні їхні модифікації.

Серійний варіант SA 316B був оснащений одним турбовальним двигуном Turbomeca Artouste IIIB потужністю 870 к.с. Він мав довжину 12,84 м, діаметр несучого гвинта – 11,02 м, максимальну злітну масу – 2200 кг, вантажопідйомність – 750 кг, максимальну швидкість – 210 км/год, практичну дальність – 540 км. На гелікоптер передбачалося встановлення озброєння, зокрема: 20-мм гармати, до чотирьох керованих протитанкових ракет або до чотирьох блоків 68-мм некерованих ракет. Варіант SA 319B оснащувався двигуном Turbomeca Astazou XIVB потужністю 590 к.с.

«Алует» III заслужив високу репутацію та популярність у світі. Крім держав-виробників його цивільні та військові варіанти використовували ще майже 80 країн, серед яких: Австрія, Ангола, Аргентина, Данія, Іспанія, Йорданія, Камбоджа, Мексика, Нідерланди, Пакистан, Південна Корея, Саудівська Аравія, Туніс. Купували гелікоптер не лише державні структури та різноманітні компанії, але й приватні власники. Експлуатація цієї непересічної машини триває.

Вертольотам родини «Алует» III довелося чимало повоювати. Зокрема, в їхній історії залишилася участь у війнах на Близькому Сході, Індокитаї, між Індією і Пакистаном та у Перській затоці.