Гаррі Джорджа Хоукер
22 січня виповнилося 135 років з дня народження Гаррі Джорджа Хоукера (Harry George Hawker), британського льотчика-випробувача та одного із засновників відомої літакобудівної компанії Hawker Aircraft.
Гаррі народився у 1889 році в невеликому місті Мураббін, що неподалік Мельбурна (штат Вікторія, Австралія) у родині коваля Джорджа Хоукера. Його освіта обмежилася початковою школою, що в той час було типовим явищем для дітей із родин з невеликими статками. Вже в 11 років Гаррі почав працювати в одному із перших мельбурнських гаражів.
У 1910 році Хоукер відвідав перші демонстраційні польоти аероплана в Австралії. Під враженнями від побаченого він вирішив відправитися до Англії, щоб присвятити себе авіації.
До Туманного Альбіону Гаррі прибув у травні 1911-го і швидко зміг влаштуватися автомеханіком. Наполегливі намагання знайти свій шлях в авіацію привели Хоукера в червні 1912 року до літакобудівної компанії Sopwith Aviation, де він зміг отримати роботу механіка. Засновник компанії Томас Сопвіч був лише на рік старший за Хоукера, і між ними склалися дружні стосунки. Гаррі умовив Томаса навчити його літати і буквально після декількох днів занять зміг здійснити свій перший самостійний політ. Вже у вересні він отримав ліцензію пілота Королівського аероклубу.
Напередодні Першої світової Хоукер став провідним льотчиком-випробувачем компанії «Сопвіч». Зокрема, він «вчив літати» такі відомі літаки свого часу, як Sopwith 1½ Strutter, Sopwith Triplane, Sopwith Camel, що широко застосовувалися під час війни.
Після її завершення Хоукер разом зі штурманом Кеннетом Маккензі Грівом (Kenneth Mackenzie Grieve) намагався виграти приз газети Daily Mail у 10 000 фунтів стерлінгів за перший політ через Атлантику. 18 травня 1919 року вони стартували з канадського міста Маунт-Перл на біплані Sopwith Atlantic, який було створено спеціально для дальніх перельотів. Спочатку політ проходив нормально, однак за чотирнадцять з половиною годин двигун почав перегріватися. Стало зрозуміло, що суходолу вони не досягнуть. Шанс на порятунок давала вимушена посадка на воду поблизу якогось судна. Для цього екіпаж повернув на південь, де проходили судноплавні шляхи. На щастя, вони натрапили на вантажний пароплав Danish Mary, неподалік якого і приводнилися. Літак залишився на плаву, а його екіпаж було швидко врятовано.
У повоєнний час попит на військові літаки «Сопвіч» зник, а досягнути успіху на ринку цивільних не вдалося. Компанія опинилася у складному становищі, і в жовні 1920-го її довелося закрити. Однак майже одразу Сопвіч, Хоукер та ще двоє партнерів створили компанію Hawker Engineering. Після ряду трансформацій вона отримала назву Hawker Siddeley Aircraft, стала розробником низки знаменитих літаків, зокрема винищувачів Hurricane та Hunter.
Займатися їхніми випробуваннями Хоукеру вже не судилося. Влітку 1921 року він вирішив взяти участь в авіаційних перегонах і обрав для цього літак Nieuport Goshawk. Однак 12 липня, під час тренувального польоту, Гарі Хоукер розбився. Слідча комісія висунула припущення, що він втратив свідомість в повітрі через несподівану сильну кровотечу.