Диво на Гудзоні
15 січня виповнилося 15 років одному із найгучніших авіаційних інцидентів в історії, що відомий як «Диво на Гудзоні».
В той день у 2009 році Airbus A320-214 авіакомпанії US Airways виконував рейс AWE1549 за маршрутом Нью-Йорк - Шарлотт - Сіетл. На борту перебували 150 пасажирів та 5 членів екіпажу. Літак пілотували командир Чеслі Салленбергер (Chesley Sullenberger) і другий льотчик Джеффрі Скайлс (Jeffrey Skiles).
Виліт із аеропорту Ла-Гуардія пройшов нормально. Однак за півтори хвилини, під час набору висоти, лайнер зіштовхнувся зі зграєю канадських казарок – досить великих водоплавних птахів. Частина з них потрапила в обидва двигуни, через що ті вийшли з ладу. До цього моменту літак піднявся майже на 1000 м. Щоб розібратися в ситуації та прийняти рішення про подальші дії, пілотам знадобилося 35 с. Вони зрозуміли, що без двигунів не зможуть дотягнути до будь-якого із трьох місцевих аеропортів, хоч ті знаходилися близько. Єдиним шансом на порятунок залишалася вимушена посадка з прибраним шасі на річку Гудзон.
Льотчики змогли розвернути лайнер на 180 градусів. Потім вони спланерували над річкою, примудрилися не зачепити міст Джорджа Вашингтона і вдало приводнилися навпроти 48-ї вулиці Манхеттена. Загалом літак знаходився у повітрі менше 7 хв. Він зазнав суттєвих пошкоджень, але залишився на плаву, що дозволило евакуювати катерами та поромами всіх пасажирів і екіпаж. Постраждали 100 осіб, однак лише 5 отримали травми, що вимагали серйозного лікування у стаціонарі.
Під час проведення розслідування пілотів звинувачували в тому, що рішення сідати на воду було хибним. Провели декілька моделювань ситуації на тренажері, і кожного разу літак успішно «саджали» в одному з аеропортів Нью-Йорка. Однак льотчики, що брали участь у цих симуляціях, знали ситуацію заздалегідь і приймали рішення максимум за 5 с. Коли цей час збільшили до 35 с, жоден не зміг «посадити» лайнер в аеропорту. В результаті всі звинувачення із Салленбергера та Скайлса зняли. Вони отримали декілька престижних нагород та славу національних героїв.
Зазнавший аварії літак витягли з річки, розібрали на великі агрегати, а після завершення розслідування доправили до Музею авіації «Каролінас» в м. Шарлотт (Північна Кароліна). Реставрацію лайнера завершили восени 2012-го, і він став головною окрасою цього зібрання.