Virgin Atlantic GlobalFlyer
10 січня 2004 року в Мохаве (Каліфорнія, США) відбулося викочування спеціального літака Virgin Atlantic GlobalFlyer. Його створила очолювана Бертом Рутаном компанія Scaled Composites, а спонсорувала авіакомпанія Virgin Atlantic, що належала британському мільярдеру Річарду Бренсону. Єдиним призначенням цього незвичного одномісного літака були польоти на рекордну дальність.
GlobalFlyer мав суцільнокомпозитну конструкцію і дуже високу вагову віддачу. При масі порожнього літака лише 1 622 кг, злітна маса сягала 9 980 кг, з яких понад 8 200 кг припадало на паливо. Його було оснащено одним турбовентиляторним двигуном Williams FJ44 -2, тягою майже 1125 кгс. Довжина літака складала 11,8 м, розмах крила — 34,7 м, максимальна швидкість – 551 км/год.
Перший політ «ГлобалФлаєра» відбувся 5 березня 2004 року. З 1 по 3 березня наступного року відомий американський бізнесмен і пілот-екстремал Стів Фоссетт облетів на ньому земну кулю без посадки і дозаправки пальним в повітрі. Він стартував з аеропорту Саліна (штат Канзас) і за 67 год 2 хв приземлився там же, подолавши понад 36 787 км.
У 2006 році Фоссетт продовжив встановлювати рекорди. 8 лютого він вилетів на «ГлобалФлаєрі» з Космічного центру ім. Кеннеді у Флориді і за 76 год 45 хв приземлився в аеропорту Борнмут (графство Дорсет, Англія). Цього разу він пролетів понад 41 467 км, що досі залишається неперевершеним досягненням. На борту ще залишалося 91 кг палива, однак через відмову генератора єдиним джерелом електроживлення залишився акумулятор, якого вистачило б лише на 25 хв. Фоссетту довелося навіть вимкнути електрообігрів ліхтаря кабіни, через що на ньому утворився шар льоду, і посадку пілот здійснював майже всліпу. Приземлення вийшло досить грубим, а літак отримав незначні пошкодження.
14 – 17 березня 2006 року Фоссетт виконав на «ГлобалФлаєрі» ще один наддалекий політ. Покинувши Японію, він полетів на південь, а потім уздовж екватора, щоб максимально збільшити відстань під час перетину Тихого океану. Завершився маршрут довжиною 40 707 км в аеропорту Саліна.
Зараз GlobalFlyer експонується в Національному музеї авіації та космонавтики у Вашингтоні.