Льотчик, який поєднав Феррарі з небом
Відомий кавалерист та військовий льотчик Франческо Барака народився 9 травня 1888 року в містечку Луго ді Романья (Італія). Батьки малого Франческо – батько – граф Енріко Барака та мати – графиня Пауліна Барака.
Із раннього дитинства батьки привчали хлопця до верхової їзди, та вже у 10 років хлопець впевнено тримався в сідлі.
9 липня 1912 року, будучи молодим офіцером кавалерії, Барака складає іспит на кваліфікацію військового льотчика, фактично, отримуючи другу військову спеціальність.
Із початком Першої світової війни молодий офіцер остаточно міняє кавалерійське сідло елітного кав. полку Piemonte Reale Cavalleria на кабіну літака Ніпорт 10, а згодом на Ніпорт 11, вчиться здійматись, маневрувати та використовувати бортову зброю. Служив у підрозділах військово-повітряних сил Італії: – 1-ій Сквадрільї, 70-тій Сквадрільї, 91-ій Сквадрільї.
7 квітня 1916 року, керуючи літаком Ніпорт 11, Барака здобув першу повітряну перемогу над австрійським літаком Ганза-Бранденбург С.І.
Зайнявши кабіну нового винищувача – Ніпорт 17, в 1917 році, Франческо Барака наносить на його фюзеляж символічний герб у вигляді чорного коня на білому фоні. Виконуючи бойові завдання, він отримує від побратимів неофіційне звання «Кавалеру неба».
Станом на червень 1918 року, у списку знищених льотчиком-асом ворожих літаків, нараховувалося вже 34 одиниці.
19 червня 1918 року, виконуючи бойове завдання, літак майора Франческо Барака потрапив під обстріл ворожої ППО (протиповітряної оборони) поблизу італійського передмістя Монте-Монтелло. Одна із ворожих куль потрапила в голову Франческо Барака. 24 червня, в результаті пошукових робіт, знайшли його тіло. Кобура табельної зброї на паску була розстібнута, пістолет знайшли в 40 метрах від місця падіння літака. Деякий час військова комісія вважала, що льотчик наклав на себе руки в абсолютно безнадійній ситуація, але ця думка, згодом, була спростована. Похований Франческо Барака в рідному місті – Луго ді Романья.
В 1923 році, батьки льотчика-аса звернулися до директора автомобільної компанії Енцо Феррарі із проханням увічнити пам’ять про їхнього сина – героя війни, розмістивши його емблему – щит із зображенням коня на продукції компанії.
В 1932 році нові автівки Alfa Romeo отримали на власний кузов вищезгаданий герб льотчика. Єдине, що було замінене – фон, на якому гарцював здиблений кінь. Фон гербу стає жовтим – а жовтий, це колір, що переважає на символіці рідного міста льотчика-аса Франческо Барака, - Луго. В подальшому, даний логотип стає офіційним для продукції італійської компанії «Ferrari N.V».
В Італійських містах можна побачити чисельні пам’ятники легендарному льотчикові-асу, можна пройтися вулицями, чи провести час у скверах, які носять його ім’я.