Ford Золотої ери
11-го червня 1926-го року у небо вперше піднявся літак, який став одним із найяскравіших представників “золотої ери” авіації.
Це був Ford Trimotor - трьохмоторний пасажирський літак у компоновці моноплану. Вироблявся на заводах Генрі Форда з 1927 по 1933 роки. Усього було випущено 199 літаків, з них до нашого часу дійшло 18, один літає й досі з Ошкошу, штат Вісконсин. Експлуатувалися аж до 1989 року!
Хоча насправді, слава має належати Вільяму Стауту, на заводах якого були побудовані перші подібні машини - Stout Sedan на 4 місця та Stout 2-AT Air Transport на 6 крісел. Другий придбав Генрі Форд для перевезення вантажів між Чикаго і Детройтом. У 1925 році він повністю викупив компанію Стаута. Створювати нові літаки Форд доручив групі конструкторів, серед яких був і Джеймс Макдонелл (майбутній творець McDonell Douglas).
В результаті вийшов Ford 4-AT на прізвисько “Олов’яний гусак” з одним крилом над фюзеляжем, головним двигуном на носі та ще двома під крилом розмахом 22,5 м. Довжина судна при цьому складала 15,1 м. Маса завантаженого “Тримотора” могла доходити до 4,5 тон. Кожен двигун мав потужність 220 кінських сил, максимальна швидкість складала 209 км/г, практична стеля - 5 км.
Перший політ серійної модифікації 4AT-A пройшов вдало, літак зацікавив кілька авіакомпаній і почав літати між Детройтом і Клівлендом, а пізніше лінія дійшла і до Нью-Йорка. У 1928 році з’явилася версія на 10 місць 4AT-B. Літак “Floyd Bennett” був спеціально споряджений для експедиції на Південний Полюс!
Через рік вийшов більш потужний варіант 4AT-E з новим двигуном та 12 місцями. Цей літак вже експлуатувалася не тільки у США, але й у Європі (зокрема, у Іспанії). Ford 4AT вважався чи не найбільш “люксовим” літаком тих часів завдяки своїй зручності і конструкції. Він мав туалет з умивальником, опалення та електричне освітлення салону. Вікна можна було відкривати під час польоту. Пілоти мали гарно оснащену кабіну, а замість штурвалу було натуральне кермо, як у легендарному автомобілі Ford T! Двигуни можна було легко запустити за допомогою стартеру. Вперше на борту були радіостанція та радіонавігація. Ford 4AT міг летіти навіть при відмові одного з двигунів.
Літаки Форда були не тільки цивільними. Кілька під назвою Ford C3-A несли службу у армії, а JR-2 - на флоті США.