1958 - перший політ "Бджілки"

Проста конструкція і цікаві експерименти - історія літака Ан-14 “Бджілка”
14 березня 1958 року з аеродрому Святошино вперше піднявся в повітря літак Ан-14. «Бджілка» могла злітати з непідготовлених ґрунтових майданчиків.
Ідея виготовити всюдиліт з’явилась в Антонова ще на початку 1950-х. Конструювати літак почали після наказу Ради міністрів 1956 року. Інженери декілька разів міняли конструкцію майбутнього Ан-14.
Перший прототип «Бджілки» оснастили трилопатевим металевим гвинтом і прямим стабілізатором, використовували її в заводських випробуваннях. Друга модифікація мала вже дволопатевий дерев'яний гвинт і стабілізатор з кутом розвалу 9 °. Третьому літаку приладнали в хвостовій частині великий люк для вантажів.
Публіці «Бджілку» показали в липні 1958 року на виставці досягнень народного господарства України в Києві, а в серпні дослідний Ан-14 взяв участь у повітряному параді над Тушино. З 1961 року почалися державні випробування літака.
"Влітку 1961, - писав в одній зі статей Антонов, - у вигляді експерименту ми намітили на карті 68 невеликих населених пунктів, не питаючи, чи є там посадочні майданчики. А льотчику дали завдання приземлитися в кожному з них не далі ніж в 200-300 м від околиці. за три рейси пілот побував у всіх передбачених точках, вибираючи майданчик з повітря, і повністю виконав завдання".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 5 причин відвідати Державний музей авіації
Того ж року експериментальний переліт через 22 міста СРСР виконав льотчик-випробувач В.А.Калінін з журналістами на борту. Пілот зробив 53 успішні посадки, причому чверть із них на непідготовлені майданчики. Тоді Ан-14 пролетів 10627 км.
Серійна «Бджілка» отримала силову установку з трилопатевими повітряними гвинтами і зіркоподібними 9-циліндровими двигунами. Фюзеляж легкий транспортний літак отримав типу напівмонокок. Крило і оперення обладнали тепловою повітряною системою антизледеніння. Ан-14 міг літати на відстань до 470 км і розвивати швидкість до 175 км/год.
Ан-14 не став успішним, витрати на його розробку і будівництво не виправдалися. Серійне виробництво тривало з 1965 по 1972 рік і за цей час побудували всього 340 літаків. Пізніше на базі «Бджілки» розробили Ан-28.
1999-го року ентузіасти з Арсеніївського заводу "Прогрес" відновили одну “Бджілку”. Востаннє вона злетіла 9 грудня 1999 і розбилась при невдалій посадці.
Нагадаємо, Державний музей авіації імені О.К. Антонова є найбільшим в країні музей технічного профілю. На його території розміщено понад 80 одиниць авіаційної техніки. Є закритий павільйон із експозицією двигунів.
Як ми повідомляли раніше, із вартістю й експонатами музею можна ознайомитися на нашому сайті за цим лінком http://aviamuseum.com.ua/ua/cost/331-vartst