Перший широкофюзеляжний
Цього дня 1965 року перший політ здійснив Ан-22 "Антей". На той час це був найбільший у світі літак.
Роботу над Ан-22 почали 1960 року. Проект назвали «Виріб 100». До 1963 року зробили три одиниці для випробувань й удосконалення конструкції. Через рік вже присвоїли назву «Антей».
Офіційна презентація відбулася у липні 1965 року на міжнародному авіасалоні у Франції. Його дизайн і характеристики там високо оцінили. Адже при вражаючих розмірах літак виглядав елегантно. У Радянському Союзі публіці новинку показали через два роки.
Серійне виробництво «Антея» налагодили на Ташкентському авіазаводі. Там їх випустили 68 одиниць. 9 із них в процесі експлуатації було втрачено. 18 липня 1970-го, через 47 хв після вильоту з аеропорту Кефлавік, Ан-22 з бортовим номером СССР-09303 несподівано зник над Атлантичним океаном. Під час пошукових робіт було знайдено лише декілька фрагментів рятувального обладнання. В зв'язку з цим в деяких джерелах можна зустріти інформацію ніби літак зник у "Бермудському трикутнику", що, звичайно, не відповідає дійсності.
Наприкінці 70-х виробництво припинили на користь нового Іл-76.
За компонуванням Ан-22 – це чотиримоторний турбогвинтовий високоплан. Потужність кожного двигуна на злітному режимі - 15265 к.с. Це давало можливість розвивати крейсерську швидкість 580 км/год і долати відстані протяжністю 5,2 тис. км.
У «Антея» - хвіст із двома кілями. Завдяки цьому конструктори зменшили навантаження на задню частину фюзеляжу.
Літаком керують 5-7 осіб екіпажу. Крім цього, на його борту може розміститися до 700 осіб, 4 БМП або танк. Загалом «Антей» здатен перевозити 60 тонн вантажу.
На рахунку Ан-22 – 41 світовий авіаційний рекорд. «Антей» першим підняв на висоту 6,6 тис. м вантаж вагою 88 тонни. На висоту 7,8 тис. м – 100 тонн вантажу. Також літак здійснив переліт на відстань 5,5 тис. км з максимальною вагою в 40 тонн .
Підприємство "Антонов" у травні 2016-го відновило й модернізувало Ан-22. Вже через три місяці літак здійснив перший політ з Києва до німецького Цюріха.
"Антей" і досі залишається найбільшим турбогвинтовим літаком у світі.
Фото: Коба В.