105 років Петлі Нестерова!
Мертва петля — фігура складного пілотажу, відома також як «петля Нестерова». Замкнена петля у вертикальній площині.
Свою назву - «мертва» - отримала через те, що деякий час була розрахована тільки теоретично на папері і практично не виконувалася.
До Петра Миколайовича Нестерова навіть горизонтальні розвороти на аеропланах робили без крену - «млинцем». Його заслуга полягає в тому, що він почав використовувати підйомну силу крила для маневру і в горизонтальній, і у вертикальній площинах.
Він так довіряв своїм розрахунками, що перед виконанням «мертвої петлі» навіть не пристебнувся ременями до літака. Розрахунки виявилися правильними і в верхній точці петлі він не випав, як застерігали деякі, - відцентрова сила притискала пілота (льотчика) до сидіння.
Перші спроби виконати цю фігуру пілотажу здійснювалися на зорі авіації на літаках, які не витримували виникаючих при цьому перевантажень і руйнувалися, пілоти зазвичай не виживали.
Вперше в світі виконана 27 серпня 1913 року в місті Київ над Сирецьким полем П.М.Нестеровим на літаку «Ньюпор-4» з двигуном «Гном» в 70 к. с. Цим маневром Нестеров поклав початок вищого пілотажу.
Пам'ятник видатному авіатору знаходиться у експозиції Державного музею авіації ім.О.К.Антонова