Взяли участь в Круглому столі НАУ до 130-річчя Сікорського
Цього тижня наукові співробітники Державного музею авіації ім. О.К. Антонова взяли участь у Круглому столі, присвяченому 130-й річниці від дня народження авіаконструктора Ігоря Івановича Сікорського. Да зали Вченої ради НАУ були запрошені науковці, студенти, представники українських музеїв та навчальних закладів.
На круглому столі були заслухані доповіді студентів та гостей про життєвий шлях авіаконструктора, його Київський період, життя в США, про створені ним літаки та вертольоти. Учасники дізнались про експозицію, присвячену Ігорю Сікорському, в музеї української діаспори, про друковані видання, присвячені авіаконструктору, що є в НТБ НАУ, про підготовку майбутніх авіаспеціалістів в авіакосмічному ліцеї, про збереження ім'я І.І.Сікорського в назві вулиці Києва, навчальних закладах, аеропорту «Київ», пам'ятниках та скульптурах, кратері на Місяці, монеті та ін.
Провідний науковий співробітник нашого музею кандидат технічних наук Валерій Дмитрович Романенко виступив із доповіддю про роботу Сікорського над його літаком "Гранд". Цей аероплан, найбільший для свого часу, був першим в світі важким багатомоторним літаком. Тоді більшість, навіть авіаційних, фахівців не вірили в можливість створення літака таких великих розмірів. Але конструкторську групу Сікорського це не зупинило.
Загальна збірка «Гранда» завершилася на початку березня 1913 року. До середини березня на базовому двомоторному варіанті було виконано декілька пробіжок і навіть короткий підліт. З'ясувалося, що потужності двигунів явно недостатньо. Потрібне було ґрунтовне доопрацювання. Правильним рішенням стали чотири двигуни «Аргус» по 100 кінських сил, що розташовувалися в тандемних установках на нижньому крилі поблизу фюзеляжу. Це було зроблено на випадок, якщо раптом відмовить один з двигунів, щоб розвертаючий момент був мінімальним.
Фюзеляж літака був дуже тонким, прогинався і вібрував. Для підвищення жорсткості його довелося підсилювати. Носова частина фюзеляжу утворювала відкритий балкон, за яким йшла закрита засклена кабіна, що виступала над фюзеляжем. У кабіні — два сидіння льотчиків, за ними скляна перегородка з дверима в пасажирський салон, позаду якого знаходився умивальник і туалет. У салоні було декілька плетених крісел і столик. Огляд з кабіни прекрасний. Сидіння командира розташовувалося зліва, як це прийнято і тепер, біля нього розміщувалися основна частина приладів і все управління двигунами. Вперше у світі літак мав таку велику закриту пілотську кабіну і пасажирський салон.
"Гранд" став прототипом для всіх майбутніх бомбардувальників і транспортних літаків.