Президентський Ил-62МК — у планах ДМА
У 2014 році Державним музеєм авіації, Державним підприємством «Україна» та Державним управлінням справами була розпочата спільна програма створення експозиції урядових бортів в музеї авіації.
Перевезення першого експоната Ту-134А-3 що експлуатувався у ДАП «Україна» відбулася в грудні 2014 року і викликала великий інтерес у жителів Києва та авіаційних фанів. Фотографії та відеозаписи процесу транспортування заполонили стрічки соціальних мереж і новинних сайтів.
Цього року музей замахнувся на більше!
В наших планах отримання президентського літака авіакомпанії «Україна» Іл-62МК (UR-86528). З огляду на його ідеальне технічний стан, планується здійснити переліт літака з аеропорту Бориспіль, у аеропорт Жуляни з подальшою його буксируванням в музей авіації.
Побудований в 1981 році, літак до 1992 року входив до 235-й окремий урядовий авіазагін, під егідою якого виконував літерні перевезення і спеціальні рейси з доставки змінних екіпажів радянських підводних човнів в найрізноманітніші точки земної кулі.
Після розвалу СРСР увійшов до складу ВПС України, а в 1994 році був переданий в ДАП «Україна».
За роки його експлуатації в урядовій авіакомпанії літак обслуговував перших трьох президентів України. Всі офіційні закордонні візити, а також більшість перельотів по Україні президенти Кравчук, Кучма і Ющенко виконували на борту іменного цього Іл-62.
Літак має велику музейну цінність, оскільки під час міжнародних візитів перших осіб держави саме цей лайнер представляв Україну в багатьох куточках світу, тобто виконував функцію такого ж символу України як прапор, гімн і герб.
Президентський Іл-62 повинен бути збережений для майбутніх поколінь не тільки як безцінний історичний артефакт і політичний символ, а й як національне надбання України.
З приходом до влади четвертого президента України титул борту №1 у нашого Іл-62 перехопив сучасний Аеробус А319. «Ільюшин» ще якийсь час використовувався для перевезення різних урядових делегацій і крайній раз був помічений в небі в січні 2014 року.
На жаль його подальша експлуатація стала нерентабельна через виробку календарного ресурсу, неекономічності його двигунів і неможливості проходження капітального ремонту, так як здійснити його можна тільки на території РФ.
В даний час літак стоїть в законсервованому стані на території військового сектора аеропорту Бориспіль, його добре видно з траси при в'їзді в місто.
Зараз музей веде активні переговори з Державним управлінням справами, Державіаслужбою України та іншими залученими організаціями про збереження і передачу цього цінного експоната в музей.
Якщо на всіх рівнях буде прийнято позитивне рішення, то влітку ми дуже сподіваємося крайній раз побачити цього красеня в небі під час перельоту, після чого він займе гідне місце в експозиції урядових літаків України.