30 років бразильському регіональному авіалайнеру ERJ-145

11 серпня виповнилося 30 років регіональному авіалайнеру ERJ-145, який створила бразильська компанія Embraer SA. Того дня 1995 року здійснив політ його перший прототип.

Літак став реактивним первістком серед цивільних повітряних суден цього виробника. Попри брак досвіду бразильські фахівці створили вдалий лайнер, який швидко пройшов випробування. Вже у грудні 1996-го він отримав Сертифікат типу Федерального управління цивільної авіації США (FAA), що відкрило шлях на привабливий ринок Північної Америки.

Серійний ERJ-145XR оснащували двома турбовентиляторними двигунами Rolls-Royce AE 3007-А1Е тягою понад 4000 кгс кожний. Він вміщував до 50 пасажирів, мав довжину майже 30 м, розмах крила – 20 м, максимальну злітну масу – 24100 кг, максимальну швидкість – 834 км/год та міг подолати до 3700 км.

ERJ-145 став базовим великої родини, до якої увійшли більш короткі регіональні варіанти ERJ-140 і ERJ-135, бізнес-джети Legacy 600 і Legacy 650 та кілька військових версій спеціального призначення, зокрема літак дальнього радіолокаційного виявлення EMB-145SA (E-99A). Крім Бразилії випуск ERJ-145 організували за ліцензією в Китаї, на потужностях компанії Harbin Aircraft Industry. Серійне виробництво завершилося у 2020 році, і загалом побудували 1240 екземплярів.

Першим експлуатантом ERJ-145 стала авіакомпанія ExpressJet Airlines зі США, яка отримала перші літаки вже в грудні 1996-го. Загалом американські перевізники використовували найбільше регіональних «Ембраєрів». Крім них, машини цієї родини отримали цивільні та військові оператори ще кількох десятків країн, серед яких: Бельгія, Бразилія, Велика Британія, Індія, КНР, Мексика, Монголія, Філіппіни, Франція. В Україні ERJ-145 входив до парку авіакомпанії «Дніпроавіа».

Літаки цієї родини завоювали своє місце на світовому ринку, і ще довго залишатимуться в експлуатації. Безумовно, вони стали значним успіхом компанії Embraer, яка увірвалася до тісного клубу виробників магістральних авіалайнерів.