18 липня відзначає 55-річчя військово-транспортний літак G.222

18 липня виповнилося 55 років легкому військово-транспортному літаку G.222, який створила італійська компанія Aeritalia. Того дня 1970 року в Туріні в небо здійнявся його перший прототип.
Витоки програми G.222 треба шукати у проєкті транспортного літака вертикального злету та посадки, який компанія Fiat Aviazione почала створювати за вимогами НАТО ще на початку 1960-х. Однак мода на «вертикалки» доволі швидко минула, а конструкторський доробок використали при створенні традиційного літака, у якому були зацікавлені Повітряні Сили Італії. У 1969 році Fiat Aviazione об’єднали з Aerfer у компанію Aeritalia, і саме вона довела проєкт до успішного завершення.
Серійний G.222 було оснащено двома турбогвинтовими двигунами General Electric T64-GE-P4D потужністю 3400 е.к.с. кожний. Літак мав довжину 22,7 м, розмах крила – 28,7 м, максимальну злітну масу – 28 т, максимальну швидкість – 540 км/год, дальність перегону – понад 4600 км. Він міг доправити 9 т вантажу або 53 повністю споряджених солдатів.
Серійне виробництво G.222 завершили у 1993-му. Загалом побудували 111 екземплярів у шести варіантах, серед яких крім транспортників були калібрувальники наземних радіотехнічних засобів та пожежні літаки. Повітряні Сили Італії отримали 56 машин, інші придбали Аргентина, Венесуела, Лівія, ОАЕ, Перу, Сомалі, Таїланд. У 2009 році США викупили 16 колишніх італійських літаків для Афганістану. Ще 5 знятих з озброєння в Італії машин придбала Нігерія. В цій країні, станом на кінець 2024 року, в експлуатації залишався останній літак цього типу.
За рахунок фюзеляжу з більшим поперечним перерізом G.222 мав транспортні переваги над такими «однокласниками», як український Ан-32 або іспано-індонезійський CN-235. Однак італійський літак виявися доволі непростим і дорогим в експлуатації. Програма продовження його ресурсу та глибокої модернізації призвела до створення фактично нової машини, що отримала назву C-27 Spartan. Її серійне виробництво триває досі.