10 років транспортному літаку Ан-178

7 травня виповнилося 10 років транспортному літаку Ан-178. Того дня 2015 року в Києві, з аеродрому Святошин здійснив політ його перший екземпляр.
Корпоративне видання «Ан-Новини», яке вийшло незадовго до цієї події, повідомляло: «Рішення про старт програми Ан-178 було прийнято на основі оцінок потреб світового ринку. При розробці Ан-178 враховано як вимоги комерційних авіакомпаній, так і потреби військових експлуатантів авіатехніки, зокрема МО України. В результаті пріоритетним завданням при його створенні була визначена заміна на більш високому технічному рівні середніх чотиримоторних турбогвинтових транспортних літаків Ан-12…». Крім того, Ан-178 позиціонувався як альтернатива застарілому європейському «транспортнику» С-160. Також «Ан-новини» зазначали, що створений у відповідності до найновітніших технологій літак став розвитком сімейства регіональних лайнерів Ан-148 і Ан-158.
Ан-178 оснащено двома турбовентиляторними двигунами Д-436-148ФМ тягою 7880 кгс кожний. Їх розробив колектив Запорізького МКБ «Івченко-Прогрес», а серійний випуск розгорнули теж в Запоріжжі на АТ «Мотор Січ». Літак має довжину 32,23 м, розмах крила – 30,6 м, максимальну злітну масу – 51 т, крейсерську швидкість – 825 км/год, із вантажем 5 т може подолати 4000 км, а із максимальним вантажем 18 т – 1000 км.
Крім закордонних замовників зацікавленість у придбанні Ан-178 висловлювали Міноборони та ДСНС України. Розпочалася підготовка до серійного випуску. Але в умовах російсько-української війни гостро постало питання заміни комплектуючих російського походження. Так, генеральний директор концерну «Укроборонпром» Роман Романов повідомляв у 2016 році, що 78 % комплектуючих Ан-178 вже замовлені в Україні, а 22 % — за кордоном, крім рф.
Випробування першого Ан-178 перервали та розпочали його модернізацію у відповідності до вимог часу. У програмі взяли участь понад 30 вітчизняних підприємств, які виготовили 177 комплектуючих. Зокрема, «Антонов», столична компанія «НТК Екран» а також Харківське агрегатне конструкторське бюро і АТ «ФЕД» розробили та впровадили сучасну систему електронного керування літаком.
Оновлена машина отримала назву Ан-178-100П. Її викотили із складального цеху 28 грудня 2021 року. Враховуючи високу спорідненість із Ан-148/-158, передбачалося, що сертифікаційні випробування не затягнуться. Однак вже за два місяці розпочалася широкомасштабна агресія рф проти України, і всі плани полетіли шкереберть. Хоча єдиний екземпляр Ан-178 встигли перегнати до Польщі, його випробування залишаються незавершеними.