28 квітня виповнилося 15 років регіональному авіалайнеру Ан-158

28 квітня виповнилося 15 років регіональному авіалайнеру Ан-158. Того дня 2010 року в Києві, на аеродромі Святошин здійснив політ його перший екземпляр.
Літак створив колектив ДП «Антонов» (з квітня 2024-го – Акціонерне товариство) на базі попереднього Ан-148. Характерними особливостями нового літака стали подовжений фюзеляж та кінцеві аеродинамічні поверхні (вінглети) на крилі. Завдяки високому ступеню уніфікації з Ан-148 він швидко пройшов випробування і вже 28 лютого 2011 року отримав сертифікат типу.
Виробляти літак почав серійний завод «Антонов», що нині інтегрований у АТ «Антонов». У кооперацію залучили 215 компаній із 15 країн. Дуже важливу роль відігравали українські підприємства. Так, розробленні Запорізьким МКБ «Прогрес» двигуни постачало АТ «Мотор Січ», яке теж розташоване у Запоріжжі.
Ан-158 у базовому варіанті вміщує 99 пасажирів. Сертифіковані ще 12 компонувань із різною кількістю крісел до 102-х включно. Літак оснащений двома турбовентиляторними двигунами Д-436-148 тягою 6700 кгс кожний. Він має довжину 31,63 м, розмах крила – 28,91 м, максимальну злітну масу – 43700 кг, крейсерську швидкість – 870 км/год, практичну дальність – 2600 км.
Як і попередні пасажирські літаки «Антонов», новий лайнер адаптований для експлуатації у регіональних аеропортах із недостатньо розвиненою інфраструктурою та невисокою якістю злітно-посадкових смуг. Передбачене його використання у різних кліматичних умовах при температурах повітря від -55 до +45 градусів С. При базовій ціні 25 млн. USD (станом на 2011 рік) літак приваблював багатьох операторів. За даними АТ «Антонов», замовники із різних країн висловлювали наміри придбати близько 100 машин. Вже у квітні 2013-го перший Ан-158 отримала кубинська авіакомпанія Cubana de Aviacion.
Однак чимала доля замовлень надійшла з рф, до того ж російські підприємства були залучені у виробничу кооперацію. Це мало вкрай негативні наслідки для програми Ан-158 після початку в 2014 році російської агресії проти України. В результаті поки що побудовано лише 7 таких літаків, 6 з яких отримала Cubana de Aviacion.