12 березня виповнилося 70 років багатоцільовому гелікоптеру Alouette II

12 березня виповнилося 70 років багатоцільовому гелікоптеру Alouette II, який став першим в світі серійним вертольотом із газотурбінною силовою установкою. Того дня 1955 року здійнявся в повітря його перший прототип. Машину створила французька компанія Societe nationale des constructions aeronautiques du Sud-Est (SNCASE). В 1957 році вона увійшла до корпорації Sud-Aviation, а та у свою чергу в 1970-му – до нового об’єднання SNIAS, яке у 1985 році після чергової реорганізації отримало назву Societe Nationale Industrielle Aerospatiale (зазвичай використовувалося просто Aerospatiale).

Вертоліт розробили за принципом «нічого зайвого». Він мав просту фермену конструкцію із обтічною кабіною з великою площею скління, що забезпечило чудовий огляд. Випробування та доопрацювання тривали відносно недовго, і вже у 1957-му розпочався широкомасштабний випуск, який завершився навесні 1975-го. Загалом побудували понад 1350 екземплярів у 12 основних варіантах. Крім того, у Франції до 1991 року тривав випуск орієнтованої на гірські умови версії гелікоптера, що отримала назву SA.315 Lama. Ці машини також випускали за ліцензією в Індії та Бразилії, і загалом побудували 1450 екземплярів.

Серійний багатоцільовий вертоліт SE.313B Alouette II оснащувався одним турбовальним двигуном Turbomeca Artouste IIC6 максимальною потужністю 530 к.с. Гелікоптер мав довжину 9,66 м, діаметр несучого гвинта – 10,20 м, максимальну злітну масу – 1600 кг, вміщував одного пілота і чотирьох пасажирів, розганявся до максимальної швидкості 185 км/год та міг подолати понад 560 км.

Гелікоптери з родини Alouette II заслужили репутацію невибагливих і надійних машин. Вони стали вельми популярними в світі. Такі вертольоти придбали щонайменше 120 цивільних і військових операторів із 46 країн, серед яких: Австрія, Ангола, Аргентина, Афганістан, Велика Британія, Індія, Індонезія, Німеччина, ПАР, США, Швейцарія.

Спектр використання цих машин виявився дуже широким, зокрема: різні види моніторингу із морським включно, перевезення пасажирів, порятунок у гірських умовах, поліцейські заходи, військові та спеціальні операції. У багатьох країнах експлуатація таких гелікоптерів триває.