25 лютого виповнилося 60 років пасажирському авіалайнеру DC-9,

25 лютого виповнилося 60 років пасажирському авіалайнеру DC-9, який створила американська компанія Douglas Aircraft. Того дня 1965 року в аеропорту Лонг-Біч (шт. Каліфорнія) здійснив політ його перший прототип.
DC-9 розробляли під впливом революційного для свого часу французького літака Sud Aviation Caravelle. Новий лайнер призначався для роботи на регіональних лініях та авіамагістралях середньої протяжності. Його випробування проходили дуже швидко та успішно, і в тому ж 1965 році машину почали випускати серійно. Однак компанія Douglas мала фінансові проблеми та потребувала інвестицій для розвитку виробництва. Рішенням стало об’єднання у 1967 році з аерокосмічною корпорацією McDonnell Aircraft у компанію McDonnell Douglas.
Серійний випуск DC-9 тривав до кінця 1982 року. Загалом побудували 976 екземплярів у п’яти базових варіантах та численних модифікаціях, які суттєво відрізнялися довжиною фюзеляжа та пасажиромісткістю. До найбільших належали літаки 50-ї серії. Кожен такий лайнер оснащувався двома двоконтурними двигунами Pratt & Whitney JT8D-17 тягою майже 8 тс кожний. DC-9-50 мав довжину 40,72 м, розмах крила – 28,45 м, максимальну злітну масу – 54,9 т, вміщував до 139 пасажирів, здійснював крейсерський політ на швидкості майже 900 км/год та міг подолати понад 3000 км.
Експлуатувати DC-9 почала американська авіакомпанія Delta Air Lines, яка вже в грудні 1965-го вивела свої перші машини цього типу на лінії. Завдяки непоганим економічним показникам, високому комфорту на борту, достатній надійності літак швидко набув популярності. Це зумовило його використання на всіх континентах крім Антарктиди понад півтори сотнею операторів. Причому крім цивільних власників літаки придбали силові та державні структури. Багато машин із значим нальотом, що були зняті з пасажирських ліній, переобладнали у вантажні.
Станом на середину 2024 року в експлуатації залишалося 30 екземплярів DC-9. З них лише 2 використовувала для перевезення пасажирів зареєстрована в Кенії авіакомпанія African Express Airways. Інші літали у вантажних варіантах, причому 20 екземплярів входили до авіапарку мексиканського чартерного перевізника Aeronaves TSM.
Розвитком DC-9 стали літаки MD-80, MD-90 та Boeing 717, випуск яких тривав до 2006 року.