19 січня виповнилося 10 років від першого польоту літака загального призначення DA50‑JP7

19 січня виповнилося 10 років від першого польоту літака загального призначення DA50‑JP7 австрійської компанії Diamond Aircraf Industriest, який було оснащено українським турбогвинтовим двигуном АІ-450С. Його створило Запорізьке МКБ «Прогрес» ім. О.Г. Івченка, а серійне виробництво розгорнуло розташоване поряд АО «Мотор Січ».
П’ятимісний DA50 вперше здійнявся у повітря в аеропорту Вінер-Нойштадт-Іст (Австрія) 4 квітня 2007 року. Його особливостями були переважно композитна конструкція планеру та опозитний поршневий двигун потужністю 350 к.с. Однак за два роки через економічні складнощі компанія призупинила цей проєкт на користь інших програм.
Двигун із відцентровим компресором АІ-450 максимальною потужністю 460 к.с. було створено ще 1988 року. Він призначався саме для авіації загального призначення, однак в умовах економічної кризи останніх років існування СРСР та початку пострадянського періоду довго не знаходив застосування на серійній авіатехніці. Співпраця з Diamond Aircraf відкривала привабливі перспективи для української сторони та надавала можливість австрійським партнерам запропонувати ринку літак із новими якостями.
У 2017 році «Мотор Січ» та Diamond Aircraft підписали рамкову угоду на постачання у 2018-2023 роках 400 двигунів АІ-450С для літаків DA50. У наступному році вони уклали твердий контракт на 36 двигунів, і планувалося, що він стане лише першим у низці подібних угод. Однак станом на 2019 рік жодного серійного DA50 все ще не випустили, а сама Diamond Aircraft на той час вже була дочірньою компанією китайського виробника Wanfeng Aviation.
Сьогодні Diamond Aircraft пропонує свій літак лише у варіанті DA50 RG із економічним дизельним двигуном Continental CD-300 потужністю 300 к.с., який здатен працювати на авіаційному гасі.