14 січня виповнилося 75 років винищувачу МіГ-17.

14 січня виповнилося 75 років винищувачу МіГ-17. Того дня 1950 року здійснив політ його перший прототип – дослідний літак СІ.
Винищувач став розвитком попереднього МіГ-15. Головною відмінністю було нове крило, яке дозволило покращити характеристики машини, перш за все – максимальну швидкість та маневреність на великій висоті. Однак майже одразу проявилися значні проблеми, через що за два місяці після першого польоту дослідний СІ зазнав катастрофи. Загинув льотчик-випробувач Іван Іващенко, який походив з родини із українським корінням.
Літак допрацювали дуже швидко, і вже у вересні 1951 року його вирішили запустити у серійне виробництво одразу на п’яти заводах в СРСР. Крім того, ліцензійне виробництво МіГ-17 під назвою Lim-5 розгорнули в Польщі, під назвою S-104 – у Чехословаччині, а під назвою J-5 – у Китаї. Причому в КНР випуск навчально-тренувальної версії JJ-5 тривав до кінця 1986 року. Загалом літаків родини МіГ-17 побудували майже 10900 екземплярів у численних варіантах, серед яких крім фронтових винищувачів були перехоплювачі із керованим ракетним озброєнням, літаки-розвідники, винищувачі-бомбардувальники та ін.
Фронтовий винищувач МіГ-17Ф оснащувався форсажним двигуном ВК-1Ф із максимальною тягою 3380 кгс. Літак мав довжину 11,36 м, розмах крила – 9,6 м, максимальну злітну масу – 6069 кг, максимальну швидкість – 1145 км/год, практичну дальність – 1240 км. Озброєння складалося із трьох гармат: однієї калібром 37 мм та двох калібром 23 мм. Також передбачалася підвіска до 500 кг бомб.
МіГ-17 заслужив репутацію надійного, маневреного, невибагливого, що зумовило його популярність далеко за межами країн, які випускали такі літаки. Загалом машини із цієї родини використовувалися у 40 країнах світу, серед яких: Ангола, Афганістан, Бангладеш, Болгарія, В’єтнам, Єгипет, Індонезія, Куба, Пакистан, Румунія, Сомалі. МіГ-17 широко застосовувалися у регіональних конфліктах, зокрема, війні у В’єтнамі, арабо-ізраїльських та індо-пакистанських війнах.
На теренах України у радянський період різні варіанти МіГ-17 служили в авіаполках фронтової авіації та авіації ППО. Крім того, їх використовували у Волчанському авіаучилищі Добровільного товариства сприяння армії, авіації та флоту для підтримки професійних навичок льотчиків резерву.
До колекції Державного музею авіації ім. О.К. Антонова належить МіГ-17, серійний № 61-01. Літак надійшов з кіностудії імені О.П. Довженка в 2002 році у дуже пошкодженому стані та протягом року був відреставрований фахівцями Львівського державного авіаремонтного заводу.