16 грудня виповнилося 30 років Ан-70
16 грудня виповнилося 30 років середньому військово-транспортному літаку Ан-70
16 грудня виповнилося 30 років середньому військово-транспортному літаку Ан-70, який створив АНТК ім. О.К. Антонова (нині ДП «Антонов»). Того дня 1994 року в Києві здійнявся у повітря його перший прототип.
Літак мав замінити застарілі Ан-12. Його особливістю стала можливість короткого злету та посадки. Ан-70 оснастили чотирма гвинтовентиляторними двигунами Д-27, розробленими Запорізьким МКБ «Прогрес» ім. О.Г. Івченка. Кожний мав потужність 14 е.к.с. Довжина літака становила 40,37 м, розмах крила – 44 м, максимальна злітна маса – 130 т, вантажопідйомність – до 47 т, максимальна швидкість – 780 км/год, дальність перегону – 8800 км.
Вже на початку випробувань сталася трагедія. 10 лютого 1995 року Ан-70 зазнав катастрофи через зіткнення в повітрі із літаком супроводу Ан-72В. Загинув екіпаж у складі 7 осіб на чолі із льотчиком-випробувачем Сергієм Максимовим. Екіпаж пошкодженого Ан-72 зміг здійснити благополучну посадку. Ця катастрофа негативно вплинула на долю всієї програми.
Ще більш руйнівним для проєкту стало те, що від самого початку він розвивався як україно-російський. Однак згубність «співпраці» з рф стала очевидною лише через багато років після першого вильоту Ан-70.
Попри економічні негаразди 1990-х років колектив антоновців спромігся побудувати другий льотний прототип, перший політ якого відбувся 24 квітня 1997 року. Хоча у 2001 році цей літак зазнав важкої аварії, його відновили і продовжили Державні та сертифікаційні випробування.
У 2010-2011 роках Ан-70 пройшов значну модернізацію. Зокрема, значно вдосконалили цифрову авіоніку, а також силову установку. Після цього випробування літака тривали ще декілька років. Загалом вони підтвердили його придатність до експлуатації. 13 січня 2015 року Міністерство оборони України видало наказ про прийняття Ан-70 на озброєння.
На Київському авіаційному заводі (нині входить до ДП «Антонов») були закладені два серійних Ан-70. Однак вони залишаються недобудованими, а подальша доля літака – невизначеною.