11 грудня виповнилося 15 років літаку A400M Atlas
11 грудня виповнилося 15 років середньому військово-транспортному літаку A400M Atlas
11 грудня виповнилося 15 років середньому військово-транспортному літаку A400M Atlas, який створила європейська компанія Airbus Military (нині Airbus Defence and Space). Того дня 2009 року з аеропорту м. Севілья (Іспанія) здійснив політ його перший прототип.
Початково країнами-партнерами проєкту стали Бельгія, Великобританія, Італія, Іспанія, Люксембург, Німеччина, Туреччина та Франція. Пізніше Італія вийшла з угоди. Новий літак створювали для заміни застарілих транспортників Transall C-160 й ранніх варіантів Lockheed C-130 Hercules. В порівнянні з ними його транспортні можливості та розміри мали суттєво збільшитися, адже враховувалося, що перевозити доведеться дедалі більш габаритні та важчі зразки наземної техніки.
A400M оснащено чотирма турбогвинтовими двигунами Europrop TP400-D6 потужністю 11000 е.к.с. кожний. Щоб позбавитися впливу крутного моменту, восьмилопатеві повітряні гвинти правих та лівих двигунів обертаються назустріч. Це досягнуто завдяки редукторам – всі двигуни однакові. Загалом A400M виконано за найсучаснішими технологіями, зокрема у його конструкції широко застосовані композитні матеріали, а на борту встановлене цифрове обладнання.
Літак має довжину 45,1 м, розмах крила – 42,4 м, максимальну злітну масу – 141 т, здатен перевозити 37 т вантажів, розганятися до максимальної швидкості 802 км/год та подолати до 8900 км.
Агрегати планера літака та основні комплектуючі його систем виробляють підприємства Великобританії, Німеччини, Франції, ПАР і Туреччини. Остаточне складання здійснюється в Іспанії, на авіазаводі компанії CASA у м. Сан-Пабло, неподалік Севільї. Серійне виробництво розпочалося у 2011 році й триває досі. Станом на липень 2024-го побудували 127 екземплярів. Загалом літаки придбали вже 9 країн – до учасників проєкту додалися Малайзія і Казахстан.