110 років літаку Fokker Eindecker

23 травня виповнилося 110 років літаку Fokker Eindecker (або Fokker Е), який прийнято вважати першим «справжнім» винищувачем в історії. Того дня 1915 року у передмісті Шверіна, (Німеччина, Померанія) здійснив політ його перший екземпляр.
Літак побудувала компанія Fokker Aviatik GmbH за проєктом її очільника нідерландського винахідника Ентоні Фоккера, про якого на нашому сайті є окрема стаття. Отаборившись у Німеччині, він у роки Першої світової війни створював літаки для її повітряного флоту. Першим був моноплан-розвідник Fokker М.5, який мав змішану конструкцію: фюзеляж із звареною зі сталевих труб фермою, крило із дерев’яним каркасом і обшивку із фанери та полотна. Такий тип конструкції став характерним для подальших літаків Ентоні Фоккера.
Fokker E.I був розвитком М.5, а його головною «фішкою» став синхронізатор – механічний пристрій, що дозволяв стріляти із встановленого у носовій частині літака кулемета прямо за курсом, через диск повітряного гвинта. Для цього в момент проходження лопаті гвинта повз дульний зріз вогонь з кулемета переривався. Свій синхронізатор Фоккер створив на базі конструкції швейцарського інженера Франца Шнайдера, яку той запатентував ще до війни.
Загалом побудували 416 екземплярів літаків Eindecker у чотирьох основних варіантах, серед яких були як винищувачі, так і розвідники. Винищувач E.IІІ оснащувався ротативним двигуном повітряного охолодження Oberursel UI потужністю 100 к.с. Літак мав довжину 7,2 м, розмах крила – 9,5 м, злітну масу – 610 кг, максимальну швидкість – 140 км/год, дальність польоту – майже 200 км. Озброєний був одним кулеметом lMG 08 Spandau калібром 7,92 мм.
Eindecker не вирізнявся високими швидкістю та маневреністю, але завдяки інноваційному озброєнню мав істотну перевагу в бою над всіма іншими тодішніми бойовими літаками Антанти. До початку 1916 року німецькі винищувачі домінували в повітрі, а льотчики західних альянтів прозвали Eindecker «лихом від Фоккера».