113 років з народження О.К.Антонова

Сьогодні виповнилося 113 років від народження видатного авіаконструктора Олега Костянтиновича Антонова. Також це означає, що вже рік Державний музей авіації носить його ім'я.

До експозиції музею належать пасажирський Ан-24, вантажний Ан-26, розвідник Ан-71, літак аерофотозйомки Ан-30, багатоцільовий біплан Ан-2 тощо. Але є ще один унікальний експонат, що зараз недоступний до перегляду відвідувачами.

Свій шлях до великої авіації Олег Костянтинович розпочав з безмоторних планерів. Найбільш досконалими з яких стала серія суцільнометалевих спортивних планерів А-11, А-13 та А-15

Крило цих моделей мало потужну механізацію, яка покращувала характеристики планера, розширювала діапазон режимів польоту, полегшувала набір висоти в висхідних потоках і посадку планера. Цікавою особливістю стало V-подібне хвостове оперення.

Механізація крила включала в себе щілинні елерони з ваговими балансирами, закрилки і двосторонні інтерцептори. Носок і верхня поверхня крила були обшиті листовим дюралімініем, а нижня - полотном. Консолі крила можна було за кілька хвилин замінити на більш короткі. Ця заміна перетворювала рекордний планер А-11 в пілотажний планер А-13. Фюзеляж конструктивно являв собою полумонокок. Кабіна пілота закривалася плексігласовим ліхтарем, який плавно вписувався в контур фюзеляжу. В аварійній ситуації ліхтар можна було скинути.

Сидіння пілота регулювалося по довжині та висоті. Планер добре керувався, однак вимагав особливої ​​уваги на всіх режимах польоту. Пілот мав хороший огляд і зручні умови для роботи. Планер випускався серійно і успішно експлуатувався, поки на зміну йому не прийшов планер А-15.

Державний музей авіації володіє планером А-13, але, нажаль, він розукомплектований - не вистачає однієї алюмінієвої консолі крила. Силами музею виготовити копію не вийшло, тож зараз ми шукаємо спеціалістів або організацію, що могла б виконати для музею цю роботу.