30 років українській «Мрії»
21 грудня 1988 року - здійснив свій перший політ, найбільший та найпотужніший у світі транспортний літак Ан-225 "Мрія", створений київським КБ імені Антонова.
Вже в березні 1989 року в одному польоті з максимальною злітною масою понад 500 000 кг (1 100 000 фунтів) було встановлено 106 світових рекордів і рекордів для літаків цього класу.
Літак створювався для перевезення компонентів ракет-носіїв «Енергія» й космічного корабля «Буран», але до моменту закінчення будівництва першого Ан-225 всі необхідні перевезення були зроблені літаком ВМ-Т «Атлант», і в програмі «Буран» Ан-225 взяв участь тільки перевезенням «Бурану» на Паризький авіасалон і здійсненням кількох показових польотів на Байконурі.
З розпадом Радянського Союзу у 1990 і закриттям програми «Енергія-Буран» єдиний діючий Ан-225 було поміщено в ангар, його двигуни було демонтовано для використання на літаках Ан-124.
У 1989 АНТК Антонова створила холдингову компанію з надання послуг із перевезень важких вантажів під назвою «Авіалінії Антонова», що містилась у Києві, а працювала з аеропорту Станстед поблизу Лондона в співпраці з компанією Air Foyle HeavyLift. Компанія почала роботу з флотом, що складався з чотирьох Ан-124-100 і трьох Ан-12, але наприкінці 1990-х стало очевидним, що є потреба в літаку, більшому за Ан-124. Зважаючи на цю потребу, законсервований Ан-225 було реконструйовано, модифіковано для перевезення важких вантажів і повернено в роботу під керівництвом «Авіаліній Антонова».
Перший комерційний політ «Мрія» здійснила 31 січня 2002 року зі Штутгарта до королівства Оман із вантажем 187,5 тон продуктів харчування для американських військових, розташованих у країні. З того часу Ан-225 став у ряду з «Русланом» «робочою конячкою» в парку літаків «Авіаліній Антонова» завдяки можливості транспортування об'єктів, що раніше не можна було перевезти повітрям (локомотиви, 150-тонні генератори тощо). Можливість швидкого транспортування великогабаритних вантажів, що необхідні постраждалим від стихійних лих, забезпечило літаку репутацію цінного помічника для гуманітарних організацій.
Починаючи з липня 2003, Ан-225, разом з літаками Ан-124, перевіз понад 800 тонн обладнання для гуманітарних місій в Іраку. Ан-225 також був залучений урядом США для транспортування військового забезпечення на Близький Схід для підтримки коаліційних військ.
У серпні 2009 року «Мрія» була занесена до Книги рекордів Гіннесса за перевезення найбільшого в історії авіації моновантажу загальною вагою в 187,6 тонни. Це був генератор вагою у 174 тонни, що транспортувався разом із спеціальною рамою з німецького Франкфурта в Єреван, для нової вірменської електростанції. Екіпаж літака отримав сертифікат, що свідчить про внесення рекорду судна в «Книгу рекордів Гіннеса».
10 червня 2010 на замовлення однієї з провідних фрейтфорвардингових і логістичних компаній GEODIS WILSON A/S українським літаком Ан-225 був перевезений найдовший вантаж в історії повітряних перевезень — дві лопаті вітряка (довжиною 42,1 м кожна) з Китаю (аеропорт м. Шицзячжуан) в Данію (аеропорт Воєнс/Скридструп).
25 березня 2011 року літак Ан-225 авіакомпанії «Авіалінії Антонова» доставив до Японії гуманітарні вантажі, генератори і техніку загальною масою 140 тонн для постраждалих від землетрусів та цунамі, на замовлення уряду Франції.
У жовтні 2012 літак доставив до Душанбе обладнання для Нурецької гідроелектростанції, виготовлене в Харкові на підприємствах ВАТ «Корпорація ТУРБОАТОМ». Вантаж загальною вагою 125 тонн складався з колеса турбіни масою 57 тонн, кришки турбіни 36 тонн і супутнього обладнання. Тільки Ан−225 міг доставити такий вантаж до місця призначення за один рейс.
У травні 2016 року Ан-225 здійснив комерційний рейс до Австралії, перевізши з Праги в місто Перт генератор з обладнанням загальною масою 130 тон.
Цього року в рамках енергетичного проекту «Авіалінії Антонова» доставили великогабаритні генератори з Чилі до Болівії за 12 послідовних рейсів. Це був найбільший за кількістю послідовних рейсів проект в історії експлуатації Ан-225 «Мрія» на комерційному ринку. В рамках цієї логістичної операції з Чилі до Болівії було перевезено 12 генераторів для теплоелектростанції на замовлення Hansa Meyer Global Transport GmbH & Co.
Варто зазначити, що свого часу велися розробки, щодо використання літака як платформи для запуску космічних літальних апаратів. Одним із таких проектів була авіаційно-космічна система БАКС — двоступеневий комплекс повітряного старту, що мав складатися з літака-носія Ан-225, на якому встановлювався б орбітальний літак чи вантажний контейнер. За розрахунками це мало суттєво зменшити вартість виведення вантажів на орбіту.Зважаючи на зростаючу зараз популярність концепції "повітряного старту" серед комерційних операторів космічних запусків, можливо ми ще побачимо цей надзвичайний літак у новому амплуа!