Перший український

17 вересня 1997 року у небо піднявся перший пасажирський лайнер незалежної України Ан-140.

Розробка пасажирського літака для місцевих авіаліній, який мав замінити морально застарілі літаки Ан-24, що перебували в експлуатації понад 30 років, розпочалася у середині 1993 року.

Після завершення льотних випробувань у 1998 році, літак Ан-140 пройшов повний цикл сертифікаційних випробувань, в яких було задіяно три льотних зразки й один для перевірки міцності конструкції на землі. Випробувальні польоти проводились у всіх кліматичних зонах при температурах навколишнього середовища від −55°С до +45°С, а також на аеродромах, розташованих на висоті до 1700 метрів над рівнем моря.

У 2000 році літак отримав сертифікат типу. А у 2001 році розпочався серійний випуск літаків та його регулярна експлуатація.

Серійне виробництво літаків Ан-140 було розгорнуто на ХДАВП (Харків), на підприємстві HESA (Ісфахан, Іран) і на ЗАТ «Авіакор − авіаційний завод» (Самара, Росія).

Нажаль доля літака була трагічною. З 32 побудованих бортів із чотирма сталися авіакатастрофи, в одній з яких загинула делегація керівників вищої ланки декількох українських авіаційних підприємств.

Звичайно, не тільки ці печальні обставини стали причиною занепаду проекту: деякі експерти дорікають на не зовсім вдалий вибір двигунів, на притаманні пострадянському авіапрому складності з сервісним обслуговуванням, на інші, не менш болючі, проблеми... Все це у комплексі привело до завершення серійного виробництва та відмови від експлуатації типу на регулярних пасажирських перевезеннях.

На даний час єдиний представник типу Ан-140-100 запорізької авіакомпанії "Мотор-Січ" виконує регулярні рейси з Міжнародного аеропорту "Київ" до Одеси та Львова.

Яскрава ліврея та незвичний, на фоні Боїнгів та Аеробусів, зовнішній вигляд літака радують очі відвідувачів Державного музею авіації ім.О.К.Антонова які регулярно зустрічають його на оглядовому пагорбі біля злітно-посадкової полоси аеропорту.

Запрошуємо і вас познайомитися з ним на території музею!